Varukorg
Välkommen till Jotex

Kundservice

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
Tveka inte att kontakta oss om du vill ha personlig service!

Byten & Returer

Gör så här när du returnerar med den förtryckta returetiketten som du hittar på följesedeln:

  1. Ange gärna returorsak.
  2. Tag av och använd etiketten “PostnordReturn Drop Off”.
  3. Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen/lådan.
  4. Riv av retursedeln.
  5. Lägg retursedeln i påsen/lådan med varan/varorna. Låt alla etiketter i plaggen sitta kvar.
  6. Tejpa igen förpackningen och lämna returen hos närmaste postombud

Vid retur av större eller otympliga varor ber vi er att kontakta vår kundservice som hjälper er vidare.

Ångerrätten gäller i stort sett allt på jotex.se.

Så återbetalas dina pengar

Konto/faktura

Byte/retur regleras på ditt konto eller din faktura. Om returen inte syns på fakturan beror det på att returen registrerats efter att fakturan har skrivits ut. Du kan själv dra av värdet för returen när du ska betala din faktura. Lägg till eventuell returfrakt 50 kr och betala in resterande belopp.

Kort

Pengarna sätts tillbaka på ditt kort inom 3-5 bankdagar beroende på hanteringstid hos din bank.

Postförskott

Återbetalningen sker via Swedbanks utbetalningssystem (SUS). Är du ansluten till Swedbanks kontoregister kommer pengarna att sättas in på ditt bankkonto via SUS, i annat fall får du ett utbetalningskort skickat till dig. Du kan ansluta ditt konto till Swedbanks kontoregister via Swedbanks hemsida oavsett vilken bank du har. Återbetalning sker inom 30 bankdagar.